Biznesowy dress code. Jak właściwie budować swój wizerunek w biznesie?

  • - 07 października 2018 -

    Biznesowy dress code. Jak właściwie budować swój wizerunek w biznesie?

    0

    Nie jest tajemnicą, że najlepiej wypadamy, gdy czujemy się pewne siebie. Jednak, na poczucie wartości ma wpływ wiele czynników - między innymi to, jak wyglądamy. To co nosimy, ma wpływ na nasz wizerunek i to, jak postrzegają nas inni. Ubranie daje nam ogromne pole do popisu i możliwość podkreślenia swojej pozycji. I tu to właśnie kobiety mogą puścić wodzę fantazji, bo odpowiedników męskiego garnituru może być wiele. Im lepiej czujemy się w swojej skórze i w swoim ubraniu, tym pewniejsze siebie się stajemy, tym łatwiej nawiązujemy relacje i tym lepsze, bardziej profesjonalne wrażenie po sobie zostawiamy.

    84A0842 

    Spojrzeń na biznesową modę kobiecą jest wiele. Spotykałam się z opiniami, że kobieta w biznesie powinna upodobnić się do mężczyzny. Nic bardziej mylnego! Kobiecość,                jej subtelne, wyrafinowane podkreślenie jest tym, co nas wyróżnia i daje nam przewagę. W całym looku biznesowym jest więcej miejsca na szaleństwo i kontrolowaną ekstrawagancję niż może się wydawać. Poza tym coraz częściej biznesowe stylizacje zmiękcza się, urozmaica. Kto z nas nie zna pojęcia „casual Friday” albo określenia „smart casual”? Dla mnie       i kobiet, z którymi pracuje styl biznesowy czy półformalny, nie jest ograniczeniem, ale polem do szukania nowych rozwiązań i umiejętnego grania swoim wizerunkiem. Wiecie, że psychologowie mówią o „efekcie aureoli”? Polega on na tym, że nieświadomie przypisuje się cechy i ocenia kompetencje poznanej osoby po pierwszym wrażeniu. Oto kilka elementów, na które szczególnie należy zwrócić uwagę, pracując nad swoim wizerunkiem.

    blog 3

    Daj kobiecie szpilki, a zawojuje cały świat

    Tak mawiała Marylin Monroe. A z ikoną stylu trudno się nie zgodzić. We wszystkich badaniach szpilki pojawiają się jako jeden z tych elementów garderoby, który dodaje kobietom najwięcej pewności siebie i wzmacnia poczucie wartości. Kobiety w szpilkach często kojarzą się jako bardziej zmysłowe i kobiece. Nie wyklucza to jednak tego, że te buty są elementem niemalże obowiązkowym biznesowego looku. Na co warto zwrócić uwagę wybierając te idealne? Na krój, wyprofilowanie, kolor i wysokość obcasa. Jeśli nie czujesz się pewnie w szpilkach, wybierz buty na stabilniejszym klocku.

    Pamiętajcie, że w wyglądzie biznesowym chodzi o profesjonalizm i klasę, ale też wygodę. Dlatego warto wybierać obcas, który doda nam pewności, a nie utrudni chodzenie. Sama jestem fanką klasycznej czerni i bardzo często wybieram właśnie buty tego koloru. Są na tyle uniwersalne, że sprawdzają się w wielu stylizacjach. Czasem, jednak warto pozwolić sobie na nutkę szaleństwa. O ile z kolorem marynarek, spodni czy sukienek czasem trudno eksperymentować, to w przypadku butów można pozwolić sobie na odrobinę ekstrawagancji. Szpilki o mocnym kolorze stanowić będą świetne dopełnienie stonowanego ubioru. Podobnie będzie także, jeśli wybierze się płaskie obuwie np. baleriny lub półbuty.

    Mocny akcent

    Poza butami mocnym akcentem stylizacji biznesowej może być torebka. Sama należę do miłośniczek tego elementu garderoby. Dlatego lubię, kiedy to właśnie torebka wprowadza nieoczekiwany zwrot akcji do mojego looku. Stawiam najczęściej na mocny kolor, oryginalny kształt lub nieoczekiwany print czy haft. Jednak dla wszystkich kobiet związanych z biznesem torebka, poza walorem estetycznym, ma przede wszystkim znaczenie użytkowe. Należę do tej grupy, która w torebce ma pół swojego życia, dlatego często wybieram duże torby, w których zmieszczę swoje centrum zarządzania światem w postaci laptopa, kalendarza i wszystkich dokumentów. Ale do takiej torebki muszę mieć naprawdę duże zaufanie, że udźwignie ciężar tej odpowiedzialności. Dosłownie i w przenośni. Dlatego poza designem cenię wytrzymałość, stabilność i wysoką jakość. Czasem też wychodzę z założenia, że mniejsza torebka to mniejszy bałagan. Zdecydowanie się sprawdza! Na spotkania biznesowe warto wybrać wtedy mniejszą, ale nadal pakowną torebkę np. na dłuższym pasku. Wtedy zdecydowanie postawić można na mocny kolor. Udowodnione jest, że odcienie takie jak burgundy, czerwienie, róże i fiolety wspierają pewność siebie i działają pobudzająco. To zdecydowanie dobre przełamanie klasycznej konwencji.

    blog 4

    Czas to pieniądz?

    Wizerunek i ogólne wrażenie buduje się na detalach. W dobie smartfonów łatwo zapomnieć o tym, jak ważnym gadżetem w biznesowym świecie jest zegarek. Na spotkaniach czy prezentacjach często dużo się gestykuluje. Dlatego zadbane dłonie, paznokcie i właśnie ozdoby na nadgarstku są tym, co bardzo mocno zwraca uwagę. W kobiecej stylizacji świetnie przełamują konwencję masywne zegarki o dużej tarczy, które odwołują się i grają z męskimi wzorcami stylu. Zbyt duża ilość biżuterii może rozpraszać lub zaburzać wrażenie profesjonalizmu. Dlatego w pracy często zastępuje się bransoletki czy pierścionki właśnie mocnym akcentem w postaci zegarka. Czasem może to być Iwatch, wtedy mamy 2 w jednym: gadżet + narzędzie do pracy. Przyznaję się zatem bez bicia, ze jestem fanką, a raczej jestem uzależniona od firmy Apple, chociaż ostatnio moja koleżanka pokazała mi smartfony LG, a dokładnie model LG G7 ThinQ. Nie powiem, to jest narzędzie do zadań specjalnych. Niektóre funkcje mnie wręcz wystraszyły, że „ już tak można”?:) Można, takie czasy, więc nic tylko korzystajmy z dobrodziejstw technologii.

    blog 2

    Perfekcyjne wykończenie

    Często to właśnie dodatki i - wydawałoby się - mniej istotne elementy garderoby potrafią naprawdę zbudować odpowiednie wrażenie. Dlatego warto zwracać uwagę na detale, którymi można przełamywać konwencję. Takimi elementami są paski czy portfele. Mają one ogromny wpływ na całość odbioru osoby np. podczas spotkania. Warto o nie szczególnie zadbać, żeby były zadbane i wysokiej jakości. Detalami, którymi można grać też w mniej formalnych stylizacjach są np. szale czy oryginalne apaszki.

    Jak nas widzą, tak nas piszą - stare przysłowie, ale nadal aktualne! Warto pamiętać,że ubranie musi być dopasowane do sytuacji, w której się znajdujemy, ale też do potrzeb i charakteru. Ubranie to nieocenione narzędzie do osiągania celów czy przekazywania komunikatów. Dlatego wybór krojów czy kolorów ma kolosalny wpływ na wrażenie, jakie się zrobi. Ja wierzę, że ubranie to druga skóra i tak powinno się do niego podchodzić. Dlatego wierzę w klasykę, ale cenię oryginalność. Stylizacja ma pozwolić wybrzmieć moim najlepszym cechom. Nie może zasłaniać mnie, tylko właśnie podkreślać moje wszystkie atuty. Właśnie z tego powodu tak dużą uwagę polecam przywiązywać do detali, bo to na nich buduje się całość wrażenia i to one pozwalają właściwie rozłożyć akcenty.

    Ciekawe rozwiązania, jeśli chodzi o stylizacje biznesowe dobrej jakości, można znaleźć w ofercie firmy Kazar. Od lat, kiedy mam kupić coś eleganckiego kieruje się do ich sklepów. Zresztą, tak samo jak moi rodzice, czy nawet Babcia. Kazar to kwintesencja jakości, i klasy. Kupując ich produkty mam pewność, że będę prezentować się elegancko, klasycznie i przede wszystkim to nie są rzeczy na jeden raz, a na lata. 

    https://www.kazar.com

     

     

  • Dodaj komentarz

    Komentarze

    Nikt jeszcze nie skomentował

    Kanał RSS dla komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy