5 sposobów na obniżenie kortyzolu

  • - 23 września 2018 -

    5 sposobów na obniżenie kortyzolu

    0

    Kiedy się wściekasz, nie myślisz jasno. A mając zaćmiony umysł, trudno jest osiągnąć sukces. Dlatego warto zadbać o to, by poziom kortyzolu w Twoim organizmie był na jak najniższym poziomie. Jak? Oto 5 sposobów!

    Jak większość z Was wie, temat jest mi wyjątkowo bliski. Od lat walczę z zaburzeniami hormonalnymi, w tym z wiecznymi wahaniami poziomu kortyzolu we krwi. Wystarczy, że przez krótki okres mam wyjątkowo dużo pracy, nie przestrzegam diety i mało śpię, a natychmiast staję się rozdrażniona, przemęczona i ogłupiała. Są jednak sposoby na to, by temu zaradzić.  

    1. Uśmiechnij się

    Brzmi absurdalnie, prawda? A okazuje się, że wystarczy jeden uśmiech, by rozpoczął się proces obniżania produkcji hormonu stresu w Twoim organizmie. W końcu ciężko jest się stresować, gdy jesteśmy w wybornym humorze. Dlatego zachęcam Cię do znalezienia czasu na dobrą zabawę i pozytywne myślenie. Jak widać, dosłownie wszystko zaczyna się w Twojej głowie 

    - również zaburzenia hormonalne.

    2. Zadbaj o swój sen

    Mój wieczny problem - śpię zbyt mało. A jak jest u Ciebie? Dorosły człowiek powinien spać co najmniej 6 godzin w ciągu doby i to w określonych godzinach, by móc wejść w fazę REM. Tylko w tej fazie snu naprawdę się regenerujemy! Jeśli położysz się do łóżka o drugiej nad ranem, niestety sen nie przyniesie oczekiwanych rezultatów. A przemęczenie to prosta droga do zaburzenia produkcji kortyzolu. Po nieprzespanej nocy jego poziom jest wysoki nawet następnego wieczoru, co znowu powoduje problemy z zaśnięciem. I tak błędne koło się zamyka…

    3. Przestań buszować po social mediach

    Coraz częściej mówi się o tym, że przeglądanie Instagrama i Facebooka obniża samoocenę, ma bezpośredni wpływ na obniżony nastrój (w tym stany depresyjny) oraz podnosi poziom kortyzolu we krwi. Kochana, chyba czas wylogować się do życia. Zamiast przed snem przeglądać news feed na Instagramie, poczytaj książkę lub porozmawiaj z kimś bliskim. Odpoczynek od „idealnego życia”, jakie kreuję influencerzy w mediach społecznościowych dobrze Ci zrobi. Szczególnie, że kilkudniowe przerwy od Facebooka pozwalają unormować produkcję kortyzolu. 

    4. Postaraj się nie stresować

    No ja wiem, że łatwo jest mówić. Uwierz mi, dla osoby takiej jak ja jest to wręcz NIEWYKONALNE. Jednak próbuję, bo wiem, że to najlepsze, co mogę zrobić dla swojego organizmu. Znalazłam kilka ciekawych sposobów na to, jak odciągnąć myśli od stresujących sytuacji. Okazuje się, że czasem wystarczy, że trochę oszukasz swój organizm i w trudnej chwili się uśmiechniesz, wyjdziesz z psem na spacer lub spotkasz się z przyjaciółką, by się uspokoić. Zachęcam Cię również do tego, byś spróbowała nauczyć się rozpoznawać sytuacje, które Cię stresują. Wtedy będziesz mogła spróbowac oswoić je pozytywnym myśleniem. Dlaczego o tym piszę? Cóż, osoby które potrafią radzić sobie ze stresem, mają niższy poziom kortyzolu.

    5. Zadbaj o odpowiednią dietę

    Myślisz, że dlaczego zdecydowałam się na dietę LOW CARB w ramach cateringu Pomelo? Mając insulinooporność, muszę unikać spożywania cukrów. Wpływają bowiem na poziom kortyzolu we krwi. Im więcej słodyczy jem, tym bardziej zestresowana i wściekła chodzę. Dlatego w chwilach słabości, zamiast sięgać po chipsy i lody, wybierz gorzką czekoladę, banana lub jogurt naturalny. Pij też dużo wody, by uniknąć odwodnienia organizmu, które utrudnia zmniejszenie ilości hormonu stresu we krwi.

  • Dodaj komentarz

    Komentarze

    Nikt jeszcze nie skomentował

    Kanał RSS dla komentarzy na tej stronie | Kanał RSS dla wszystkich komentarzy